پروتکل درمان شناختی رفتاری اختلال استرس پس از سانحه (قربانیان تجاوز جنسی، کودک آزاری و ...)
پروتکل درمان شناختی رفتاری اختلال استرس پس از سانحه در 51 صفحه ورد قابل ویرایش به زبان فارسی با فرمت doc به همراه فایل زبان اصلی پروتکل
تعداد صفحات | 51 |
حجم | 1 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | پکیج های درمانی روانشناسی |
پروتکل درمان شناختی رفتاری اختلال استرس پس از سانحه در 51 صفحه ورد قابل ویرایش به زبان فارسی با فرمت doc به همراه فایل زبان اصلی پروتکل
ویژگی های کلی محصول :
آماده سازی در ۱2 جلسه درمانی
شامل توضیحات کامل درباره بیماری، تشخیص آن ، مفهوم ، اصول شناخت بیمار، شرح کامل 12 جلسه ارزیابی و درمان و منابع
توضیح کاملِ تک تکِ مراحل هر جلسه
در 51 صفحه ورد قابل ویرایش با زبان فارسی با فونت bnazanin اندازه ۱۴ فاصله خطوط ۱.۵
رفرنس دهی معتبر + تمامی منابع استفاده شده
برگرفته از فصل 6 کتاب International Handbook of Cognitive and Behavioural Treatments for Psychological Disorders که به رایگان همراه فایل دریافت می کنید .
نحوه دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین، قادر به دانلود خواهید بود .
فهرست مطالب موجود :
معرفی
بروز علائم به 3 دسته گروه تقسیم می شوند.
تئوری یادگیری
تکنیک های مدیریت اضطراب
تئوری پردازش احساسی
تکنیک های ارائه شده
درمان پردازش شناختی
پروتکل درمان پردازش شناختی ( جلسه به جلسه )
جلسه اول (مراحل و توضیحات هر مرحله)
جلسه دوم (مراحل و توضیحات هر مرحله)
جلسه سوم (مراحل و توضیحات هر مرحله)
جلسه چهارم (مراحل و توضیحات هر مرحله)
جلسه پنجم (مراحل و توضیحات هر مرحله)
جلسه ششم (مراحل و توضیحات هر مرحله)
جلسه هفتم (مراحل و توضیحات هر مرحله)
جلسه هشتم (مراحل و توضیحات هر مرحله)
جلسه نهم (مراحل و توضیحات هر مرحله)
جلسه دهم (مراحل و توضیحات هر مرحله)
جلسه یازدهم (مراحل و توضیحات هر مرحله)
جلسه دوازدهم (مراحل و توضیحات هر مرحله)
حساسیت پذیری چشمی و پردازش مجدد
دستورالعمل های آینده
مراجع و منابع (6 صفحه)
بخشی از متن :
اختلال پس از سانحه (PTSD) یک الگو از علائم را توصیف می کند که ممکن است در افرادی که تجربه ی استرس های پس از حادثه را داشته اند، پیشرفت کند.
PTSD با یک تشخیص رسمی در 1980 با ظهور DSM-III (APA,1980) ایجاد شد. اگر چه بسیاری از علائم PTSD از قبل شناخته شده بود. معیار ها به طور عمده از مطالعه بر روی سربازان جنگی حاصل شد. اما از آن زمان PTSD به طیف گسترده ای از گروه های آسیب دیده مانند بازماندگان تجاوز جنسی، سوء استفاده جنسی در کودکی، سوء استفاده فیزیکی ( مانند خشونت )، مجازات و همچنین بلایای طبیعی یا انسانی به کار برده شد. برای تشخیص PTSD مطابق DSM-IV (APA, 1994) فرد ابتدا باید تجربه، شواهد یا در غیر این صورت با یک رویداد که شامل مرگ واقعی، تهدید به مرگ ، آسیب جدی یا تهدید جسمی، فیزیکی است، داشته باشد. ثانیا ، پاسخ فرد به این رویداد شامل ترس شدید، بیزاری یا درماندگی باشد. بنابراین رویداد به عنوان ضربه ای تعریف می شود که شامل مرگ و یا آسیب جدی یا تهدید به مرگ و آسیب است و فرد نقش منفی قوی ای در پاسخ به رویکرد دارد.
در نسخه های قبلی DSM (APA, 1980; 1987) یک عامل استرس زای آسیب زننده به عنوان یک رویداد خارج از تجربه ی معمولی انسان تعریف شده است که تقریبا هر کسی آن را به شدت مضطرب می یابد.متاسفانه، به لحاظ تکنیکی، تجربه های رایج آسیب زننده مانند سوء استفاده های دوران کودکی، خشونت خانوادگی و تجاوز جنسی به علت فراوانی آن ها حذف شده اند. تعریف DSM-IV مشکل را از بین برده و تأکید می کند که تهدید مستقیم یا غیر مستقیم به طور ویژه باعث آسیب رساندن یک رویداد باشد. این از مطالعات متعدد تحقیقاتی حاصل شد که فهمیدند که تجربه ی تهدید زندگی یک عامل پیش بینی کننده مهم در پیشرفت PTSD است (Blank,1993; Davidson & Smith, 1990; Kilpatrick & Resnick, 1993; March, 1993).
نمونه ای از جلسات پروتکل درمانی :
جلسه 1:
اهداف اصلی جلسه 1، آموزش، جمع آوری اطلاعات و ایجاد ارتباط است. به مراجع اطلاعاتی راجع به PTSD شرح داده می شود، اطلاعات تئوری پردازش ( از جمله ترکیب و تطابق ) چرایی PTSD و چگونگی حفظ آن توسعه می یابد.
معالج، مراجع را دعوت به بحث درباره ی نشانه ها می کند که برای او مشکل تر است و تأکید می کند که برای افرادی که در معرض آسیب بوده اند، تجربه ی چنین مواردی از علائم رایج است. در چارچوب این اطلاعات ، معالج یک مرور کلی از اجزای درمان ارائه می دهد. اهداف اصلی درمان را بیان می کند و پایه ی درمان را فراهم می سازد ( تئوری و منطق CPT را در بالا ببینید )
هدف از این کار این است که به مراجع کمک کند بفهمد که درمان چیست و اهمیت پیشگیری از درمان را بفهمد. از آنجایی که رفتار اجتنابی یک جزء اصلی از PTSD است وممکن است با درمان همراه شود، به مراجع هشدار داده می شود و تشویق می شود که از تمایل به انجام جلسات درمان آگاه شود یا تکالیف خانه واگذار شده را کامل کند. معمولا با پیش بینی رفتار اجتنابی و مشخص کردن هر تلاش بعدی برای دوری از اجتناب کردن، اکثر مراجعین کاملا با پروتکل درمانی موافقت می کنند. یکی دیگر از اهداف مهم این است که از مراجع دعوت می شود که درمان را به عنوان یک همکاری بین مراجع و معالج ببیند و درک کند که موفقیت بستگب به تلاش مراجع و معالج دارد. علاوه بر این، معالج از مراجع می خواهد به طور خلاصه آنچه برایش اتفاق افتاده را شرح دهد. بسیاری از مراجعین ما در حال حاضر تحت یک ارزیابی گسترده اند. بنابراین نیازی به بررسی عمق این مرحله ، نه در مورد ویژگی های آسیب و نه نشانه های بیمارنیست. به هر حال، با در نظر گرفتن آسیب، معالج قادر به تعیین یک حالت غیر داورانه برای پروتکل درمان است و می تواند بیان کند که تمرکز درمان به طور مستقیم بر تجربه ی آسیب خواهد بود. این همچنین اجازه می دهد تا معالج و مراجع با یکدیگر آشنا شده و برای معالج شروع پیش بینی مراجع است. در پایان جلسه، از مراجع خواسته می شود که حداقل یک صفحه در مورد مفهوم آسیب خود با توجه به باور هایش در مورد خود و دیگران بنویسد.
جلسه ی 2:
هدف این جلسه، شروع شناسایی نقاط ضعف مراجع است. در ابتدا معالج از مراجع در مورد اظهار نظراتی که نوشته است و چیز هایی که از آن یاد گرفته است سوال می کند. این به طور مختصر پردازش می شود و مراجع برای تلاش هایش در شروع تفکر درباره ی تجربه ی آسیبش تشویق می شود. سپس، از مراجع خواسته می شود تا اظهار نظرات خود را با صدای بلند بخواند. وظیفه معالج این است که به نکات مهم اظهار نظرات گوش کند. هنگامی که مراجع تمام کرد، معالج به مراجع کمک می کند تا نکات مهم را شناسایی کرده و برخی را به طور خلاصه شرح دهد. تلاش به هیچ چالش واقعی ای در این مرحله نمی شود. گاهی اوقات ممکن است معالج نقطه ضعف بعدی را برای تعیین این که باورهایش چقدر عمیق است استفاده کند. به عنوان مثال، برای یک مراجع که می گوید فکر می کند که به هیچ مردی نمی تواند اعتماد کند، معالج می تواند بپرسد آیا هیچ مردی نیست که شما به او اعتماد کنید؟ حتی یک نفر؟
بیشتر مراجعین می توانند حداقل یک یا دو مرد را معرفی کنند و این می تواند به آن ها کمک کند تا بفهمد که این باور مطلق نیست. دیگران ادامه می دهند که آن ها هرگز ملاقات با فردی که قابل اعتماد بود نداشته اند. این به معالج می گوید که مراجع چه انعطافی نشان می دهد و کار چقدر پیش می رود. این پروسه همچنین به مراجع دیدگاه های دیگر ممکن را معرفی می کند. بیشتر مراجعین این وظیفه را تکمیل می کنند. با این حال، هنگامی که رفتار های اجتنابی قوی اند، برخی مراجعین ممکن است بدون انجام تکالیف خود به مرحله ی بعدی بروند. در چنین مواردی ضروری است که معالج با ملایمت آن را برچسبی با عنوان اجتناب بزند ( هرچند بهانه ای برای مراجع ) و سپس مراجع را مجبور به انجام تکلیف در جلسه با معالج کند و تکلیف دوباره واگذار می شود. این، این پیام را القا می کند که تکالیف مهم اند و نمی توان از آن ها اجتناب کرد. پس از آن ارتباط بین افکار و احساسات معرفی شده است. به عبارت دیگر، آنچه ما فکر می کنیم بر چگونگی احساس و علم ما مؤثر است. به عنوان مثال یک دانش آموز در امتحان شکست می خورد او به خود می گوید:"من یک احمق هستم ". این اندیشه منجر به احساساتی مانند غم و ناراحتی ( در خود) می شود. اگر ، با این حال، او به خود بگوید :" تو خیلی مطالعه نکردی ، تو باید برای امتحان بعدی بیشتر مطالعه کنی."، دانش آموز ممکن است احساس ناراحتی کمی داشته باشد که او مطالعه نکرده و قصد دارد دفعه ی بعد بهتر عمل کند. افکار دقیق یا اظهار نظرات خود منجر به احساسات مناسب می شود در حالیکه تصورات نادرست و اظهار نظرات احساسات نا مناسب و غیر ضروری را ایجاد می کند. تصورات نا درست یا نامنطبق نتیجه ای از تشبیه و جایگزینی نامناسب اند. درک این ارتباط بعد از درمان زمانی که مراجع به چالش فکر کردن درباره ی این نکات می رسد مهم است. به منظور آموزش به مراجع، چگونگی مرتب سازی افکار و احساسات ، صفحات A و B و C معرفی شده اند ( شکل 1-6 ). ستون A برای رویداد هاست. ستون B برای افکار و ستون C برای احساسات است. در مثال بالا " من در امتحان شکست خورده ام " در ستونA نوشته شده است. " من یک احمق هستم " در ستون B و "من احساس غم و ناراحتی می کنم " در ستون C نوشته شده است. گاهی اوقات ما کلمات " من احساس می کنم" را در مقابل یک فکر قرار می دهیم ( من احساس می کنم یک احمق هستم ) و آن را یک احساس در نظر میگیریم در حالیکه واقعا یک فکر است ( من احمق هستم ) که باعث غم و عصبانیت می شود. بنابراین، مراجع 4 احساس اساسی ارائه می دهد : عصبانیت، غمگین بودن، خوشحالی و ترس. هر یک از این ها می تواند شدت متفاوتی داشته باشند و یا با سایر احساسات ترکیب و احساسات جدیدی بسازند. بنابراین ، از مراجع خواسته می شود برای تشخیص احساسش بر این 4 احساس تمرکز کند. برای تکلیف خانه، مراجع باید حداقل 2 صفحه ی A-B-C را هر روز انجام دهد.یکی باید درباره ی فکر در مورد تجاوز و دیگری می تواند در مورد یک اتفاق روزمره مثبت یا منفی باشد. از آن جایی که اکثر افراد راحت تر وقایع و یا احساسات را می یابند به مراجع برای شروع ستون A یا C معرفی می شود.
این فایل شامل تحلیل معماری گالری Vanke Triple V در قالب پاورپوینت و دارای 12 اسلاید قابل ویرایش می باشد. این فایل مناسب رشته معماری تهیه شده است. این فایل به گو...
این فایل شامل تحلیل معماری مرکز پرندگان کنار دریاچه MLZD در قالب پاورپوینت و دارای 17 اسلاید قابل ویرایش می باشد. این فایل مناسب رشته معماری تهیه شده است. این ف...
این فایل شامل تحلیل معماری مرکز کنفرانس بین المللی دالیان تحلیل معماری مرکز بازدیدکنندگان Tåkern توسط Wingårdhs در قالب پاورپوینت و دارای 15 اسلاید ...
این فایل شامل تحلیل معماری موزه فرهنگ پل تیانجین Qiaoyuan در قالب پاورپوینت و دارای 14 اسلاید قابل ویرایش می باشد. این فایل مناسب رشته معماری تهیه شده است. این ...
این فایل شامل تحلیل معماری فرهنگسرای جوانان تاراس کشکو + مرکز فرهنگی اثر مانوئل گوتراند در قالب پاورپوینت و دارای22 اسلاید قابل ویرایش می باشد. این فایل مناسب ر...
این فایل شامل تحلیل معماری موسسه مهندسی و فناوری دایسوندر قالب پاورپوینت و دارای 15 اسلاید قابل ویرایش می باشد. این فایل مناسب رشته معماری تهیه شده است. این فای...
این فایل شامل تحلیل معماری مرکز چند منظوره Saint-Apollinaire + مرکز چند منظوره Doelum Noort در قالب پاورپوینت و دارای 23 اسلاید قابل ویرایش می باشد. این فایل من...
این فایل شامل تحلیل معماری تئاتر Wuzhen در قالب پاورپوینت و دارای 17 اسلاید قابل ویرایش می باشد. این فایل مناسب رشته معماری تهیه شده است. این فایل به گونه ای تن...
این فایل شامل تحلیل معماری مسجد جامع فرومد در قالب پاورپوینت و دارای 41 اسلاید قابل ویرایش می باشد. این فایل مناسب رشته معماری تهیه شده است. این فایل به گونه ای...
این فایل شامل پاورپوینت تحلیل معماری غرفههای نمایشگاه فلور تایپه در قالب پاورپوینت و دارای 14 اسلاید قابل ویرایش می باشد. این فایل مناسب رشته معماری تهیه ...
این فایل شامل تحلیل معماری باشگاه تناسب اندام ناب اثر معمار Alhumaidhi در قالب پاورپوینت و دارای 19 اسلاید قابل ویرایش می باشد. این فایل مناسب رشته معمار...
فهرست مطالب مقدمه تاریخچه استان گلستان جغرافیای استان گلستان جمعیت استان گلستان پوشش گیاهی و جانوری استان گلستان اقلیم استان گلستان رودهای مهم استا...
فهرست مطالب مقدمه دوران پر فراز ونشیب کودکی و نوجوانی فعالیت های سیاسی شهید زین الدین فعالیت های مهم شهید زین الدین در جنگ تحمیلی ویژگی های شهید زین الدین ...
فهرست مطالب مقدمه از تولد تا تحصیلات نظامی فعالیت های انقلابی شهید صیاد شیرازی فعالیت های مهم نظامی شهید صیاد شیرازی فرماندهی نیروی زمینی ارتقا درجه...
فهرست مطالب مقدمه از تولد تا انقلاب اسلامی فعالیت های فرهنگی شهید جهان آرا فعالیت های شهید جهان آرا در جنگ تحمیلی ویژگی های شهید جهان آرا نحوه...
فهرست مطالب مقدمه از تولد تا انقلاب اسلامی فعالیت های فرهنگی شهید جهان آرا فعالیت های شهید جهان آرا در جنگ تحمیلی ویژگی های شهید جهان آرا نحوه...
فهرست مطالب مقدمه موقعیت جغرافیایی و جمعیتی وضعیت آب وهوایی سمنان مهم ترین کوههای استان سمنان اقوام ساکن در استان سمنان مهم ترین رودهای استان سمنان جاذبه...
فهرست مطالب مقدمه تاریخچه کرمانشاه موقعیت جغرافیایی کرمانشاه کوهها و رودخانه های مهم کرمانشاه آب و هوای استان کرمانشاه پوشش گیاهی جانوری کرمانشاه ب...
فهرست مطالب مقدمه تاریخچه استان کردستان موقعیت جغرافیایی کردستان آب و هوای کردستان رودها و کوههای کردستان فرهنگ کردستان جاذبه های طبیعی و تاریخی ...
فهرست مطالب مقدمه تاریخچه استان بوشهر جغرافیا و اقلیم استان بوشهر وضعیت اقتصاد استان بوشهر مهم ترین صنایع استان بوشهر بنادر و فرودگاههای است...
فهرست مطالب مقدمه موقعیت جغرافیایی و جمعیت شرایط آب و هوایی گیلان پوشش گیاهی جانوری گیلان رود ها و کوههای استان گیلان زبان و دین مردم گیلان آداب و رسوم م...
این فایل شامل تحلیل معماری ایستگاه پلیس Mollet del Valles + ایستگاه پلیس Bayside در قالب پاورپوینت و دارای 19 اسلاید قابل ویرایش می باشد. این فایل مناسب رشته مع...
این فایل شامل تحلیل معماری خوابگاه پرستار بیمارستان یادبود چولالانگکورن در قالب پاورپوینت و دارای 17 اسلاید قابل ویرایش می باشد. این فایل مناسب رشته معماری تهیه...
این فایل شامل تحلیل معماری مرکز مهدکودک Maebong + مهد کودک Tikkurila در قالب پاورپوینت و دارای 26 اسلاید قابل ویرایش می باشد. این فایل مناسب رشته معماری تهیه شد...
این فایل شامل تحلیل معماری مرکز مراقبت روزانه Omenapuisto در قالب پاورپوینت و دارای 16 اسلاید قابل ویرایش می باشد. این فایل مناسب رشته معماری تهیه شده است. این ...
این فایل شامل تحلیل معماری خانه سالمندان اثر Dominique Coulon & Associés + خانه سالمندان Andritz در قالب پاورپوینت و دارای 23 اسلاید قابل ویرایش می ب...
این فایل شامل تحلیل معماری مهد کودک ایزومینوموری + مدرسه ابتدایی جامعه پارک ابرو در قالب پاورپوینت و دارای 26 اسلاید قابل ویرایش می باشد. این فایل مناسب رشته مع...
این فایل شامل تحلیل معماری مرکز ورزشی WIN4 + یک نمونه دیگر در قالب پاورپوینت و دارای 21 اسلاید قابل ویرایش می باشد. این فایل مناسب رشته معماری تهیه شده است. این...
این فایل شامل تحلیل معماری تحلیل معماری مرکز ورزشی Qingpu Pinghe در قالب پاورپوینت و دارای 20 اسلاید قابل ویرایش می باشد. این فایل مناسب رشته معماری تهیه شده اس...
این فایل شامل تحلیل معماری مرکز فرهنگی فناوری های فضایی اروپا در قالب پاورپوینت و دارای 17 اسلاید قابل ویرایش می باشد. این فایل مناسب رشته معماری تهیه شده است. ...
Download the open layer file of Ganj and the old wooden theme for use in the studio
دسته بندی | فایل های لایه باز و PSD |
بازدید ها | 58 |
فرمت فایل | rar |
حجم فایل | 43999 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 1 |
دانلود فایل لایه باز با کیفیت گنج و تم چوبی و قدیمی جهت استفاده در آتلیه
پاورپوینت آمفی تئاتر در طراحی معماری
PowerPoint amphitheater in architectural design
دانلود پاورپوینت آمفی تئاتر در طراحی معماری
تعداد صفحات | 38 |
حجم | 4886 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دسته بندی | معماری |
طراحی سالن آمفی تئاتر یکی از پر چالش ترین موضوعات طراحی می باشد. ضوابط سالن آمفی تئاتر و استاندارهای طراحی آن بسیار پیچیده است و نیاز به بررسی ریزفضاها و سرانه مجموعه دارد. به عنوان مثال ارتفاع سالن سینما یکی از مهم ترین ویژگی های طراحی می باشد که سالن آمفی تئاتر یا سالن نمایش بر اساس ارتفاع آن درون فرم ساختمان تعبیه می شود. همچنین ایجاد یک فضای آکوستیک جزء مهم ترین ویژگی های یک سالن آمفی تئاتر می باشد. طراحی آکوستیک سالن آمفی تئاتر هم دارای ضوابط و شرایط منحصربه فرد خود است.
فهرست مطالب
ورودی
سالن انتظار(سرسرا)
سرویس بهداشتی
سالن (سن و پشت صحنه)
اتاق تعویض لباس
اتاق گریم
اتاق استراحت گروه
اتاق نور و صدا
اتاق آرشیو
دسته بندی | برنامه ریزی شهری |
بازدید ها | 29 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 4933 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 1 |
شیپ فایل راه های ایران